Vissza a tutorialok listájához

: A festésről

Egy kis ez, egy kis az, olajfestéshez...


Olajfestékről pár apróság ^


A fehérnek és a feketének létezik több fajtája. Az egyes típusok nem feltétlenül árnyalataiban különböznek, hanem fedőképességük mértékében. Speciel én a legerősebb fedőképességű fehéret és a gyengébb feketét használom. Ez nekem azért jó, mert a fehér színt könnyebb javítgatni, ha véletlenül sokat használok, mint a feketét. Persze így előfordul, hogy ha viszonylag sok festék van a felületen és sötétíteni akarom, akkor rögtön nem fogom elérni azt, amit szeretnék. Ekkor várok pár órát, hogy egy kicsit megszikkadjon. Természetesen ez fordítva is működik. Tehát ha erős a fekete és sikerült elnyomni vele az alatta lévő színt, amin nem segít a gyengébb fehér sem, akkor pár óra után, ugyanúgy javítható. Kinek mi áll kézre. Szóval a száradással és a festékek fajtájával érdemes kísérletezgetni.

Különböző színeknél ugyanígy léteznek fedőek és átlátszóak egyaránt. Sajnos nem minden esetben van ez az információ feltüntetve, így időnként zsákbamacska, na de hát ez van.. smiley


Ecsetek ^


Az ecsetek kiválasztása nagyban függ attól, hogy milyen stílusban, vastagságban és éppen mit festünk. Tehát ha valaki szeret sok festéket használni, annak mindenképp érdemes durvább szőrzetűeket választani. A több és vékonyabb rétegek esetében pedig puhákat.

Átlagosan a lapos ecseteket praktikusabbnak találom, viszont néhány helyzetben a körecset van előnyben. Pl.. apró fényfoltoknál.


Olajfestékek még a lustább embereknek is ajánlhatók, mert a legtöbb esetben azt az ecsetet is ki lehet mosni, amibe már beleszáradt. smiley Ha nálam előfordul ilyen, akkor olajban áztatom egy kicsit, aztán kinyomogatom belőle, majd ugyanezt terpentinnel és végül egy szappanos mosás.


Vásznak ^


Azt már egy korábbi alkalommal leírtam, hogy a feszített vásznaknál nagyon oda kell figyelni, hogy nem hibásak-e. Ha négyzet vagy téglalap alakú, akkor tényleg 90 fokosak-e a szögei, hogy nem áll-e ki valahol csúnyán fa, ami egy esetleges keretezést zavarna vagy esztétikailag okozna problémát.


Előfordul, hogy szállítás közben benyomódik a vászon és úgy marad vagy túl erősen vázlatolunk, festünk rá és ettől megnyúlik egy picit. Ekkor a hátulját be kell sima hideg vízzel kenni és ahogy szárad, visszafeszül.


(A leírtak nem szak- és törvényszerűek, mindössze a saját tapasztalataimat tartalmazzák.)



Szakáll festése ^

( Wrinkled tears )




Festettem egy sötét alapot a szakállnak. Ez volt az első lépés. Nem kevert szín, közvetlenül a tubusból kentem. Maga az árnyalat sem volt nagyon fontos a lényeg annyi volt, hogy sötét legyen, de azért ne fekete.


Itt több dolog is történt a festmény egészével, de most csak a szakáll a lényeg. A középső bőrfelület természetesen párhuzamosan alakult a többivel. A sötét alapra most egy 0-s hosszú, puhaszőrű ecsettel fehér szálakat húztam egyesével. Mivel már száraz volt az alap, nem keveredett a fehérrel, néhol mégis sötétebb, mint máshol. Ez azért van, mert összefüggő vonalakat csak bő olajos ecsettel lehet húzni, valamint a bemártott ecsetből 2. húzásra teljesen kimegy a festék. Tehát minden 2. vonás sötétebbé válik. Persze függ még az olaj mennyiségétől is. Ezekkel játszadozva alakult ki ez az állapot.



Ez már a kész képből vett részlet. Amikor megszáradt az előző, akkor még egyszer ráfestettem szálakat, de ekkor már csak ott, ahol a legvastagabb a szakáll, ahol leginkább rámegy a fény. A sötét alapnak és a 2 rétegben való festésnek köszönhetően vált térbelivé.

priandi
(2011-02-08)
8327 olvasás

Ugrás a lap tetejére

Mi ez az oldal?

Üdvözlünk a KockArton!

Ez itt egy grafikai közösségi oldal. Találhatsz itt képeket, tutorialokat, fórumozhatsz és chatelhetsz más alkotókkal, kritikákat adhatsz és kaphatsz. Az oldal egyaránt foglalkozik CG és hagyományos grafikákkal is.

Bejelentkezés

Még nem vagy tag? Regisztrálj itt!

Elfelejtetted a jelszavad? Segítünk!

(?)

Chat

Kockart chat

loading

¦¦¦

Online Tagok

1 / 1865 tag online

2 vendég

[tagok listája]

[A panel bezárásához kattints rá!]