2014-01-04 15:53:51
Tyűha, már a címkéknél bajban vagyok
Na de tömören lényegében, megjött a kedvem a kísérletezéshez, így egy olyat agyaltam ki, hogy milyen lenne ha vízzel párosítanám a porpassztelemet.
A tapasztalat érdekes, azonban végeredmény szempontjából száraz pasztel is lehetne.
Ami mindenképp előny, hogy a nagy felületű tónusokat könnyen rátudjuk dobni a lapra, s a víz hatására a lap felülete se türemkedik ki, tehát tényleg festményszerűbbé válik a kép. Viszont olyan gond merült fel, hogy sok por, vastag pasztellezés esetében bizony a víz nem viselkedik már úgy ahogy egy megszokott festménynél, úgymond kissé kerüli a port. Keverni a színeket egész jól tudtam, bár a szemszín nem olyan lett mint amilyen a referencián, de a bőrszínt sikerült eltalálnom úgy érzem. S amire még úgy érzem hogy ki kell hogy térjek, az-az apró részletek. Volt egy gondolatom hogy totális fotórealista irányba viszem a képet, de a technika nem igazán akarta. Hogy miért? Nos, a pasztelemnek (Raphail Loiris) meg van az a bökkenője, hogy nagyon poros, emiatt szárazon is igazából jól keverhető vele a színek, meg könnyen "felszedhető" a lapról (ráfújok és fele rajz eltűnik ) viszont hátránya ennek hogy nem tudom azt csinálni hogy valamit odahúzok, akkor az maradjon is ott, mint egy keményebb préselt szénnel. Ezen a víz egy keveset változtat, rajta marad ugyan a lapon, viszont erős és vékonyat csak olyan színnel tudok, amilyen pasztelem van, ha keverni akarom már gyengébb lesz és megy el egy lágy vízfesték irányába.
Hirtelenjében ez volt a tapasztalom amit letudtam írni
[ https://dl.dropboxusercon…
]
Címkék: rajz, pasztel, realisztikus, hangulatkép, vázlat/tanulmány
Komment írásához lépjél be, vagy Regisztrálj!
[A panel bezárásához kattints rá!]