Komment írásához lépjél be, vagy Regisztrálj!
Tipu[offline]
2012-05-22 22:16:260+#10Nagyon régen székek támláján és asztalokon láttam hasonló díszítő faragásokat.. engem már akkor is megfogott ez a stílus.
Linda
gepardus[offline]
2012-05-22 18:01:500+#9Nem is mondtam, hogy bármibe is belekötöttél volna.
ÉS ÉRTEM én amit mondani akarsz.
Csak azt mondtam , hogy nem értek egyet. Ettől még simán mondhatok hülyeséget.
Ha érdekel privátba szívesen leírom.
„ Nem vallottam kudarcot, csak találtam száz módot, melyek közül egyik sem működött. ” Benjamin Franklin
KisDressi[offline]
2012-05-22 17:28:580+#8Válasz a #6 kommentreNem azt mondtam hogy baj ha sík. Hanem hogy NE síkHATÁS legyen a cél...
Lásd utolsó mondatom. Csak ugye én nem osztottam csoportokra.
Tehát ami rendelkezésünkre áll, azt használjuk ki ahogy csak tudjuk.
Nem is a mélységbe kötöttem bele, Sőt nem is kötöttem bele semmibe, csak hogy ha tudunk ellipszist rajzolni akkor tudunk faragni is, (már mint sikba/laposba levetítve, mielőtt megint térbeli félreértés jönne) és már is térbelibb Hatású lett, egy ugyan akkora mélységű alkotásunk.
Na de nem rondítom tovább itt a komment falat. Vagy értitek vagy nem mit akartam mondani, nekem 8.
gepardus[offline]
2012-05-21 20:42:512+#6Szia!
Dressivel nem értek egyet.
A kolléga domború faragások egyik fajtáját mutatja itt be nekünk,
melyek lehetnek mélydombor, síkdombor, áttört és esetünkben (szerintem) relief faragás (féldombor faragaás).
E faragások közötti különbség a mélység, és a kidolgozásban rejlik.
Mélydombor 8-12 mm. Síkdombor max. 3 mm.
Ha "komolyabb térbeliségre" törekszünk, akkor áttört faragást, de inkább kisplasztikák,figurákat, szobrokat készítsünk.
Mivel tudom, hogy ez egy nehéz munka, főleg ha valaki, most ismerkedik a témával, és tetszik is az alkotásod simán +1
„ Nem vallottam kudarcot, csak találtam száz módot, melyek közül egyik sem működött. ” Benjamin Franklin
KisDressi[offline]
2012-05-21 18:42:020+#5Válasz a #3 kommentreNa most nem nagyon akarok vitába bonyolódni, de ha mondjuk síkot akarunk kifejezni, akkor azt úgy egyértelműen, itt viszont látszik hogy a térbeliség volt a cél.
Tehát mint pl a díszítőszobrászatban, ahol azért a falhoz ragaszkodni kell, s nem lehet, vagy csak részben lehet abból "kiugrani". S lehet csinálni mondjuk egy 2ds freskónál térbelibb hatású, de ugyan akkor még sem teljesen térbeli alkotást/díszítést.
Tehát, persze, nem baj ha síkszerűvé tesszük, de ne a síkhatás legyen a cél. (Ha csak nem sík az is, amit ábrázolni szeretnénk.)
Vajjéhó[offline]
2012-05-21 18:18:360+#3Nekem tetszik, igaza van KisDressinek, bár én ezt épp nem tartom zavarónak, egy síkbeli alkotásnál törekszünk a tér kifejezésére, itt viszont egy térbeli alkotásról van szó, aminél nem baj, ha egy kicsit síkszerűvé tesszük. Ez szerintem csak szemlélet kérdése. Én a fafaragáshoz nem értek, talán ezért is tisztelem, ha valaki ezzel az anyaggal dolgozik. +1
Nem vagyok jobb agyféltekés rajzoló, nekem mind a kettő megvan :D
KovácsImi[offline]
2012-05-21 12:14:570+#2Köszönöm...még tanulom a dolgokat..de hasznos információval láttál el..
KisDressi[offline]
2012-05-21 11:52:020+#1Nem rossz, de sajnos a kosár/tál "sarkítása" kissé illúzió romboló. Érdemes talán faragás előtt egy rajzolgatni, vázlatolgatni az adott témáról. A rajz nagyon hozzá tud segíteni a vizuális készséghez, avagy ha a rajzban jó lett, faragásban is az lesz.
Visszatérve, a sarkítást úgy értem hogy nem érezni hogy az a kosár körbefordul, hogy forgástest lenne. Meg ugye a perspektíva hogy összefutnak a vonalak, ez forgástesteknél és köröknél úgy is érthető hogy ahogy közelít a szemünk a horizont felé, úgy lesz mondjuk egy kosár teteje egyre laposabb. S ahogy visszük mondjuk lejjebb a kosarat a horizonttól, úgy lesz először nagyon lapos ellipszis, majd széles majd szélesebb, majd végül láttunk egy egér kört. (Már ha kör alakú a kosár)
Igazából tetszik, és milliószor látványosabb persze mint ha ezt rajzoltad volna, és tetszik hogy ilyet is látni az oldalon így adok egy + -t.
[A panel bezárásához kattints rá!]